60 jaar Van der Ende Valve Services: in gesprek met Kitty Hegie
donderdag 7 augustus 2025
In 1965 richtte Arie van der Ende het bedrijf Van der Ende Valve Services op, met een duidelijke filosofie: “Het te reviseren equipment moet na revisie beter zijn dan nieuw.”
Die uitspraak vormt tot op de dag van vandaag het fundament van de organisatie – niet alleen in de techniek, maar ook in de manier waarop met mensen wordt omgegaan. Een treffend voorbeeld daarvan is Kitty. Als managementassistent ondersteunt zij alle afdelingen al meer dan 13 jaar met oog voor detail en hart voor de zaak.
Ter gelegenheid van het 60-jarig jubileum blikken we met Kitty terug en vooruit. Ze was nauw betrokken bij de organisatie van de 50-jarig jubileumfeest en ook dit jaar speelt ze hierin een belangrijke rol. “Het is bijzonder om dat weer mee te maken. Andere tijden, nieuwe gezichten, maar hetzelfde trotse gevoel.”
1. Hoe ben je bij Van der Ende Valve Services terechtgekomen?
“Ik was net gestopt met werken in het familiebedrijf van mijn ouders, waar ik ruim 25 jaar in de horeca had gewerkt. De onregelmatige tijden pasten niet meer bij mijn gezinssituatie, dus ik zocht iets met meer structuur.
Via een vriendin kwam ik bij Van der Ende Valve Services terecht. Wat begon als een functie voor 20 uur in de week, groeide al snel uit tot een rol met veel meer verantwoordelijkheid. Dat is ook typisch Van der Ende: laat je zien wat je kunt, dan krijg je het vertrouwen om verder te bouwen.”
2. Wat sprak je aan in de organisatie?
“De klik was er meteen. Ik kom zelf uit een familiebedrijf en herkende hier meteen diezelfde sfeer. Tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek sprak Hans vol passie over het ontstaan van het bedrijf, zijn vader en de voorliefde voor techniek. Dat raakte me. Hier draait het om meer dan werk alleen.”
3. Hoe is jouw rol in de loop der jaren veranderd?
“Ik begon als administratief medewerkster, maar inmiddels werk ik als managementassistent voor vrijwel alle afdelingen. Ik regel opleidingen, ondersteun HR en Finance, organiseer personeelsuitjes, verzorg relatiegeschenken, regel praktische zaken voor monteurs en help bij het organiseren van evenementen.
Het ontzorgende karakter maakt mijn werk zo leuk. Als ik zie dat iemand ergens tegenaan loopt en ik kan iets uit handen nemen, dan doe ik dat. Niet omdat het moet, maar omdat ik het fijn vind als iemand daardoor verder kan. Dat geeft mij voldoening.”
4. Hoe zie jij de filosofie van Arie van der Ende terug in jouw werk?
“Arie zijn uitspraak – dat iets na revisie beter moet zijn dan nieuw – gaat voor mij ook over mensen. Het gaat over aandacht, zorg en kwaliteit leveren in alles wat je doet.
Zo ben ik betrokken bij de ontwikkeling van collega’s. Ik help bij het regelen van opleidingen en zorg dat alles eromheen klopt – van fijne bedrijfskleding tot hotelovernachtingen voor monteurs op locatie. Als iemand goed voorbereid en met plezier op pad gaat, draagt dat bij aan de kwaliteit van het werk én aan het werkplezier.”
5. Wat maakt werken bij Van der Ende Valve Services voor jou bijzonder?
“De vrijheid die ik ervaar. Ik krijg het vertrouwen om dingen op mijn manier te regelen. De korte lijnen, open communicatie en betrokkenheid waardeer ik daarbij.
Ik ben trots op hoe we als organisatie meebewegen met externe ontwikkelingen zoals de energietransitie. We professionaliseren, overleggen, passen nieuwe technologieën toe, verduurzamen… en toch blijven we trouw aan wie we zijn. Dat maakt het een fijne plek om te werken.”